Zespół
Milena Kowalska
Dyrektor „Centrum Wspomagania Rozwoju Dziecka i Rodziny CREDO” oraz Niepublicznej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej „Centrum CREDO”
Neurologopeda, terapeuta karmienia, a także historyk oraz doradca życia rodzinnego.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie oraz Wydziału Duszpasterstwa Rodzin.
„...Lubię pomagać ludziom. Sprawia mi ogromną przyjemność, gdy widzę uśmiech i zadowolenie na twarzy drugiego człowieka.
Praca z dziećmi daje nie tylko satysfakcję w postaci progresu w ich rozwoju dzięki prowadzonej terapii, ale również uczy pokory i cierpliwości. Uważam, że kontakt i praca z dziećmi zwłaszcza tymi najmłodszymi i potrzebującymi dużego wsparcia terapeutycznego pozwala na troskliwe pielęgnowanie dziecięcych cech w dorosłym człowieku, tj.: determinacja w dążeniu do celów, posiadanie marzeń, ciągła ciekawość świata i drugiego człowieka, wiara w pokłady dobra w drugiej osobie.
Prywatnie jestem spontaniczną, niepoprawną optymistką z ciągłymi marzeniami, które staram się urealniać :) Jestem szczęśliwą żoną i mamą dwójki wspaniałych córek.”
W imieniu swoim i moich wspaniałych terapeutów zapraszam do naszego Centrum !!!
mgr Urszula Ratyńska- logopeda, neurologopeda, terapeuta ręki, sensoplastyk
Od zawsze pragnęłam być logopedą. Zawód logopedy to dla mnie spełnienie marzeń. Praca z dziećmi i możliwość wspomagania rozwoju małego człowieka jest dla mnie niezwykle ważna. Ukończyłam studia magisterskie pedagogiczne we Wrocławiu. Aktualnie jestem w trakcie specjalizacji neurologopedycznej na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Posiadam I stopień trenera sensoplastyka oraz jestem terapeutą ręki. Stale podnoszę swoje kwalifikacje poprzez udział w kursach i szkoleniach, by móc jak najlepiej realizować zadania jakie stawia przede mną praca z dziećmi. Prywatnie jestem szczęśliwą żona i mamą. Zapraszam na moje zajęcia.
Mgr Milena Janczak – neurologopeda
Z wykształcenia jestem logopedą, neurologopedą, pedagogiem oraz nauczycielem wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. Jestem także terapeutą ręki. Dla mnie bycie logopedą to nie tylko zawód, ale i pasja, dlatego nieustannie podnoszę kwalifikacje i pogłębiam wiedzę. Nie ma co ukrywać, że połączenie pasji z pracą daje dużo satysfakcji. Największą radością jest jednak świadomość, że pomagam małym pacjentom pokonywać bariery. Wiedza, konsekwencja, zaangażowanie i indywidualne podejście do każdego z podopiecznych powodują, że ich codzienne funkcjonowanie staje się łatwiejsze. Prywatnie lubię i praktykuję podróże, zarówno te małe jak i duże. Ponadto pasjonuję się dobrą literaturą, muzyką i jazdą na rowerze.
mgr Rafał Bugajny - fizjoterapeuta, terapeuta NDT Bobath, terapeuta integracji sensorycznej.
Jestem absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach.
Moja praca od zawsze była i jest moją pasją. Jeszcze przed rozpoczęciem studiów wiedziałem, że chcę pracować z dziećmi, a nauka i kierunek fizjoterapii utwierdził mnie w tym, że chcę pomagać tym najmłodszym.
Moim mottem w pracy jest cytat jednego z profesorów AWF Katowice, który staram się wdrażać w moja codzienność: „Jedyne co nas ogranicza to nasza wyobraźnia”. Mówi się ,że mężczyźni mają coś z dzieci J.
Ja staram się to wykorzystać na „maxa” w pracy i nie tylko ćwiczyć, ale dobrze bawić się tym, co robię i wciągać w to moich podopiecznych.
Cały czas podnoszę swoje kwalifikacje i zdobywam wiedzę ze specjalizacji: fizjoterapia pediatryczna. Korzystanie z różnych kursów i warsztatów pomaga udoskonalać mi moją terapię. Nigdy nie korzystam z jednej wybranej metody, raczej próbuję połączyć różne techniki, a dodatkowo wszystko przekształcić w zabawę, aby czas który spędzam z dzieckiem na ćwiczeniach, budził pozytywne skojarzenia. Cieszy mnie gdy dzieci chcą wracać do mnie na zajęcia :)
Kursy i szkolenia:
- Terapia Neurorozwojowa NDT-Bobath dla dzieci.
- Integracja Sensoryczna 1 stopień.
- Metoda Rurchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.
- Terapia Behawioralna Dzieci i Młodzieży ze spektrum autyzmu.
- Nowoczesne metody terapeutyczne. Innowacje w Thera Band.
- PNF podstawowy.
- Trójpłaszczyznowa korekcja skolioz metodą Lehnert Schroth.
Mgr Iwona Komandzik - fizjoterapeuta
Jestem mgr fizjoterapii z przygotowaniem pedagogicznym.
Na co dzień rehabilituję dzieci niepełnosprawne. Zajmuję się również rehabilitacją niemowląt. Pomagam i towarzyszę im w rozwoju, wspieram także ich rodziców. Staram się być częścią ich świata na wiele lat .
To dla mnie fantastyczna przygoda, która trwa nieprzerwanie od 1997r.
Na bieżąco uaktualniam swoją wiedzę szkoląc się. Przez parę lat pracowałam z dorosłym,a także szkoliłam przyszłych fizjoterapeutów, ale to praca z dziećmi jest dla mnie największym przywilejem.
Mam to szczęście być mamą nastolatka ,z którym spędzam każdą wolną chwilę. Często aktywnie uprawiamy sport,który oboje kochamy.
Mgr Magdalena Stareczek- psycholog.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, trener Treningu Umiejętności Społecznych. Od kilku lat pracuje z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzicami. Doświadczenie zawodowe zdobywałam w sieci żłobków, pracując z dziećmi w wieku 6 miesięcy- 3 lata oraz Specjalistycznej Placówce Wsparcia Dziennego, pracując z dziećmi 3-16 lat. Regularnie poszerzam swoje kompetencje uczestnicząc w licznych kursach i szkoleniach. Głównym celem mojej pracy jest poprawa wieloaspektowego funkcjonowania dziecka.
Prywatnie preferuje aktywne spędzanie czasu. Jestem miłośniczką tenisa ziemnego i narciarstwa.
mgr Magdalena Szendera-Lebuda
Jestem oligofrenopedagogiem, terapeutą AAC, specjalistą wczesnego wspomagania rozwoju.
Od kilku lat moją pasją jest AAC (ang. augmentative and alternative communication - komunikacja wspomagająca i alternatywna).
AAC umożliwia osobom, które nie porozumiewają się werbalnie, wyrażanie swoich potrzeb, preferencji, myśli, opinii, a w konsekwencji pomaga w nawiązywaniu relacji z innymi ludźmi. System AAC wspiera budowanie tożsamości osoby ze złożonymi potrzebami w komunikowaniu się, pozwala jej stać się autonomiczną jednostką, a tym samym daje niezależność i poczucie wpływu na swoje życie.
Mam doświadczenie w pracy z dziećmi z MPD, autyzmem, zespołami genetycznymi (m.in. zespół Downa, zespół Retta, zespół cri du chat) oraz z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy.
W pracy wykorzystuję głównie metody niedyrektywne (Growth through Play System, modelowanie wg koncepcji Aided Language Stimulation).
Szkolenia:
- Makaton - szkolenie podstawowe
- Makaton - szkolenie zaawansowane
- Komunikacja wspomagająca i alternatywna, wybrane aspekty - Monika Broszkiewicz
- Diagnoza funkcjonalna dziecka ze spektrum autyzmu - Fundacja Prodeste
- Picture Exchange Communication System, poziom 1
- Growth Through Play System, poziom 1 - Fundacja Zrozumieć Autyzm
- Alternatywne i wspomagające sposoby komunikowania się dzieci i młodzieży
- z poważnymi zaburzeniami komunikacji - Alina Smyczek
- Obsługa i wykorzystanie programu MÓWik w terapii i edukacji dzieci niemówiących - Ewa Przebinda
- Bilateralna Integracja – program szkolny
- Terapia ręki
- KORP – standaryzowane narzędzie do diagnozy funkcjonalnej dziecka w wieku od 1. m. ż. Do 9. r. ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci
- Trening Umiejętności Społecznych (TUS) – terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu – Fundacja Pomoc Autyzm
- KORP – programy terapii - modelowanie programów terapii dla dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym na podstawie diagnozy Kartami Oceny Rozwoju Psychoruchowego
- Tobii Communicator 5 i Snap Scene – komunikacja na wiele sposobów (I i II stopień) - Includo Assistive and Rehabilitation Technology
Aneta Kwaśniak – pedagog, terapeuta integracji sensorycznej.
Jestem pedagogiem i terapeutą integracji sensorycznej, członkiem PTIS.
Staram się pomagać rodzicom w rozwiązywaniu problemów na jakie napotykają, w pierwszych latach rozwoju ich dzieci.
Prowadzę diagnozę i terapię dzieci w wieku przedszkolnym.
Praca z najmłodszymi jest twórcza i wymaga stałych poszukiwań. Ważne jest , aby dbać o prawidłowy rozwój dziecka i podejmować odpowiednie działanie w przypadku jakichkolwiek problemów.
To co lubię i cenię w terapii integracji sensorycznej to ruch, który jest centrum uczenia się.
Ukończyłam studia wyższe magisterskie na kierunku Pedagogika w zakresie edukacji elementarnej - Uniwersytet Socjoterapii i Terapii pedagogicznej - Uniwersytet Śląski;
- podyplomowe studia z Integracji Sensorycznej z uprawnieniami do diagnozy i terapii.
- szkolenie:,, Dyspraksja/DCD w edukacji - ocena i strategie terapeutyczne, ukończone certyfikatem.
- kurs: ,, Terapia ręki plus", ukończony certyfikatem.
- szkolenie:TUS - trening umiejętności społecznych, ukończony certyfikatem
- szkolenie: Diagnoza dyskalkulii i dysleksji rozwojowej, ukończony certyfikatem
mgr Agnieszka Glimańska - terapeuta integracji sensorycznej
Jestem doktorantką na Wydziale Nauk Stosowanych Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, absolwentką Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Pracuję jako pedagog, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej oraz certyfikowany diagnosta i terapeuta Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej, terapeuta ręki i trener grafomotoryczny.
"Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat." (Janusz Korczak)te słowa są podstawą mojej pracy. Każdego dnia staram się pomóc dzieciom wkraczać w fascynujący świat.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą czwórki wspaniałych dzieci: Michała, Oli, Grzesia i Karolinki. Dzieci dają mi siłę i radość w życiu.
Odpoczywam przy dobrej książce i za kierownicą samochodu.
Marta Pyrkosz
Marta Pyrkosz - sensoplastyk oraz terapeuta ręki I i II stopnia.
Od 10 lat pracuje z dziećmi i młodzieżą, realizując między innymi zajęcia artystyczne i plastyczne. Odkąd pamiętam największą satysfakcję czerpałam ze wsparcia osób i dzieci. Możliwość pomocy w pokonywaniu własnych barier i ograniczeń przez najmniejszych pacjentów oraz poprawa wieloaspektowego funkcjonowania dziecka, jest celem, do którego chcę dążyć na każdych zajęciach. Prywatnie miłośniczka dobrego kina i wszelakich podróży.
Ukończone kursy, szkolenia:
- Diagnoza i Terapia Ręki – kurs I i II stopnia w ujęciu globalnym
- 6 letnie udokumentowane doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną podczas wakacyjnych wypoczynków
- Konferencja „Edukacja równych szans, nauczanie i wychowanie dzieci w klasach integracyjnych”
- Szkolenie: Sensoplastyka
- Ogólnopolski Konwent Balonowy, wykorzystanie zabawy w terapii
- Szkolenie Elementy metodyki wychowania przedszkolnego oraz komunikacja interpersonalna z małym dzieckiem
- Warsztaty metodyczne „Stare i nowe zabawy podwórkowe”, Centrum szkoleniowe KLANZA
- Webinar: Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym
- Webinar: Masaż Shantala, teoria
- Webinar: Komunikacja alternatywna w pracy terapeuty